Heavy Rotation: MARIANA INGOLD, “Todo Depende”

今回のヘビーローテーションはウルグアイの音楽家、Mariana Ingoldの伝説的なファーストアルバム『Todo Depende』をレビューします。

1986年にウルグアイの音楽学者から背中を押され、Ayuí/Tacuabéよりリリースされた今作。シンセサイザーを大胆にカンドンベ(植民地時代にアフリカ出身の黒人奴隷らによって作られたウルグアイの伝統音楽の一つで強烈な太鼓のリズムがベースとなる)に導入する新しいアプローチで、当時シーンに多大な影響を与えたといいます。

無機質なハイハットと暖かいギター、魅力的なボーカルがいきなりリスナーの心を掴む ”1) Cara a cara”、不穏サウンドを鳴らすシンセサイザーとリズムがミステリアスな雰囲気を生み出している “3) Co -autoria”、胸を躍らせるリズムで一気に聞かせるモンテビデオサンバ “5) Daños y perjuicios”など聴きどころ満載。突如顔を出すコクトーツインズ風の耽美なギターサウンドやピコピコトしたシンセにもうっとりしてしまいます。

『Todo Depende』はBancampから購入可能です。

Uruguayan musician Mariana Ingold made quite an impact with her first album Todo Depende.

Released in 1986 from a legendary label Ayuí/Tacuabé, Ingold boldly introduced synthesizer sounds into Cadombe, which helped to create a new movement in the popular music, Colombe Fusion. Take the first track 1) "Cara a cara". With its restless hi-hat, warm guitar, and charming vocals, it welcomes the new beginning with open arms, embracing these modern sounds. 3) “Co-autoria” has a more atmospheric and mysterious tone created by unsettling synthesizer sounds and rhythms. "5) Daños y perjuicios," is a full blast of Montevideo samba with a heart-pounding rhythm that makes dance all night. It is very refreshing when The Cocteau Twins-style guitar sounds and psychedelic synths suddenly pop up. Overall, although the album is packed with different moods and styles, what’s unmoved in its core is the overflowing joy and excitement towards new sounds and we as a listener cannot help but feel infatuated together.

Todo Depende" is available on Bancamp.

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